Dåligt avslut på en annars trevlig kväll

Sitter och tittar på utbudet av lägenheter att hyra i andra hand. Önskar en omöblerad tvåa, helst på samma sida av stan som mitt jobb, som uthyres minst ett år. Hyra: max 7000 kr. Just det, lägenheten ska ligga nära en tunnelbanestation också. Efter fredagens utgång har jag absolut inte fått mersmak för att åka pendeltåg och nattbuss. Kvällen var mycket trevlig tills vi skulle ta oss hem till Syster i Flemingsberg. Vi avslutade kvällen ganska tidigt och skulle därmed ha hunnit med sista pendeln, men det fanns ingen pendel. Inställd på grund av vad??? Det var bara att vänta på nattbussen i en heeel timme. När bussen väl kom hann vi bara runt hörnet och det var allt. Bussen hade gått sönder på grund av överbelastning. Jag var trött, frös och fötterna värkte på grund av mina ovana för höga klackar, allt jag ville var bara att krypa ner under ett täcke. Vi var alltså tvungna att hoppa av bussen, vänta på nästa och innan vi hade kommit hem hade klockan hunnit bli halv fyra. Det som kunde ha tagit 20 min tog istället 3 timmar. Så en lägenhet längs en tunnelbanelinje, ja tack!


Kommentarer
Postat av: sanna

Nu tycker jag att du ska sluta gnälla va......vad glad över att du får tak över huvudet;).



Tycker ni får sätta lite fart med lägenhets letandet så att jag kan komma å hälsa på snart. Såg att den där på söder låg ute igen på grund av oseriösa svar. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback