Första dagen

Jag glömde visst bort att blogga i helgen. Kanske beror på att det inte har hänt så mycket. Vi har haft en lugn och skön hemmahelg, vilket kan behövas mellan varven. I dag var min första riktiga dag på jobbet, vilket innebar att jag tog tåget 07.14 i morse. Jag är ju inte ensam om att pendla om man säger så, speciellt inte vid den där tiden. Det gäller att vara i tid för att vara säker på att få sitta ner så att man kanske kan sova eller jobba lite. Jag har ju pendlat till Eskilstuna i tre år och är van att trängas med högljudda studenter så i morse blev jag lite smått chockad när det var helt knäpptyst på tåget. Välkommen till vuxenvärlden, tänkte jag för mig själv, eller så har folk bara inte hunnit komma igång vid den tiden på morgonen. Det var en väldigt skön tystnad i alla fall. Första dagen på jobbet har rullat på ganska snabbt trots att jag egentligen inte har gjort så mycket. Dagen har mestadels handlat om praktiska grejer. Jag har känt mig lite som en praktikant, men jag antar att det är ganska normalt i början.

Kommentarer
Postat av: Minja

Jag tror också att man känner sig som prao första tiden. Man vill ju liksom visa att man lyssnar på allt och så.. inte ta för sig fööör mycket :)



Ja, tyvärr kommer du nog också få denna äckliga CSN-lapp snart... buäää. Jag var helt deprimerad igår när jag insåg att det kommer ta ungefär 23 år att betala av i den här takten.. Men, men.. får väl se till att få högre lön, SNABBT! :) Kram på dig och hoppas du har en bra vecka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback