Allt handlade om några minuter

Vattengympa, yoga, pilates, vin, trerätters, fräsch frukostbuffé, irish coffee, promenad, sjöutsikt, massage...
Har haft en underbar helg på Selma Spa! Jag och mormor hade fullt program men försökte ändå ta det lugnt och bara njuta av tillvaron.

Helgen avslutades dock inte lika bra. Skulle ju ta mig från Tällberg till Västerås igår. Sträckan mellan Tällberg och Borlänge var ersatt med buss, vilket jag var medveten om. Det jag inte var medveten om, eller det jag inte kan förstå, är att tåget som gick vidare mot Stockholm inte väntade på ersättningsbussarna och alla de resenärer som skulle resa vidare. Bussen var försenad cirka 3-4 minuter, det var allt. Det var det sista tåget för kvällen och kvar på perrongen i Borlänge står minst två busslass med förvirrade, irriterade, arga, trötta, hungriga och kissnödiga männsikor som undrar vad som händer. De stackars inhyrda busschaufförerna blir bombaderade med frågor om hur folk ska komma hem, men ingen vet någonting. Hallåååå!!! Sånt här gör mig sååå irriterad. Sj och Tågkompaniet, vad håller ni på med? Ska det vara så svårt att samarbeta? I det här fallet var det några minuter det handlade om. Några minuter som förmodligen orsakade  enorma kostnader för er.

Så småningom kom vi iväg i en buss som skulle gå till Stockholm. Jag hoppade på, även fast jag inte visste hur jag skulle komma till Västerås. Men vi hann bara åka igenom två rondeller för att sen tvingas återvända till stationen. Det var något fel på bussen, då den bara kom upp i en hastiget av typ 30 km/timmen. Vilket skämt! Jag insåg ganska snabbt att det var lika bra för mig att försöka komma med en buss som gick tillbaka mot Leksand istället för att stå och vänta på en ny buss. Problemet var att jag hade ett viktigt möte i Eskilstuna i dag kl. 9. Det såg mörkt ut och jag började inse att jag inte skulle kunna komma till mötet i tid, samtidigt började min mobil sakta men säkert laddas ur efter allt ringade hit och dit. Ringde ett nödsamtal till världens bästa Åsa, hoppade på en buss tillbaka, delade säng med Åsa i typ fyra timmar och sen körde hon mig  till Borlänge så att jag hann med ett tåg till Västerås, för att sedan hinna med tåget till Eskilstuna. Jag kom alltså till mötet i tid. Men jag var trött, oladdad och inte alls sugen på att lyssna på två kacklande kvinnor som vill så mycket att det inte ens själva vet vad de vill.

Om ni ens orkade läsa det här så märker ni förmodligen att mitt humör inte är på topp. Men som sagt, helgen var underbar och jag längtar tillbaka till Selmas lugna tillvaro.

Kommentarer
Postat av: sanna

Saknar dig oxå! Väldans mycket! Ses ju snart fast då blir de bara massa jobb. Var ju precis samma sak som hände mig. Sj väntar inte för att jävlas, dem vet att det kommer innebära en massa problem för tågkompaniet och därför gör dem som dem gör. Bara för att dem vill verka som det bättre tågbolaget. Sj är bajs! Hur vore det om samma bolag körde hela sträckan istället. Se till att få dina pengar tillbaka plus mer! Det sura är att det känns som om det är sj man vill kräva på pengar, men dem har ju egentligen inte gjort nå fel eftersom dem åkte efter sin tidtabell, men man kan ju vara lite schysst liksom. Hata sj! Nu ska jag snart bege mig till skolan. Juridik idag...suck. Känns som om man vill fokusera på ämnerna man snart har tenta i, så dem andra kommer liksom lite efter. PÖSS!

Postat av: Minja

Urk vilken avslutning på en toppenhelg. När sånt där händer känner man sig verkligen hjälplösast i världen! OCh suuur!!! :) Vad kul att alla ska på Elins och Renées fest. Ni får gärna övernatta här om ni inte redan bestämt nåt annat! Kram

2008-09-24 @ 07:18:03
URL: http://hardnoclife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback