Tio minuter en kvart

Fick endast en kvart på mig på dagens arbetsintervju, då han som intervjuade hade en hel lista med människor han skulle hinna med att träffa. Vad hinner man på en kvart liksom?! Visade i alla fall mitt digitala portfolio och mina exempel på logotyper. Jobbet handlar om att göra logotyper till skolkläder. Ja, ni vet sådana där kläder man kan beställa med sitt namn på, sin skolas logotyp eller typ "Student 2009". Intervjun var i typ en vanlig lägenhet med en skällande hund som gömde sig någonstans. Är ett litet företag som ska starta upp nu i oktober. De behövde någon från och med oktober och jag jar ju mitt MdH-jobb nu i minst en månad framöver. Han verkade gilla mina exempelloggor, men jag vet inte... Verkar inte vara världens mest inspirerande jobb, plus att  lönen består av dels en grundlön och sen provision. Då vet man ju aldrig riktigt hur mycket man får ihop varje månad. Vi får se vad som händer. Letar vidare...

Hann med en lunch med Idaaa också! Mycket trevligt. Vi åt kina/sushi-buffé, så jag är fortfarande mätt. Hon och killen ska åka till Brasilien snart. Vill också åka någonstans! Börjar rycka i resenerven. Men lär väl dröja. Först måste jag ju få ett jobb så att jag över huvud taget har några pengar att spara.

Kommentarer
Postat av: sanna

Vem vill inte åka nånstans liksom....jag vill till solen eller till en stor stad, bara nånstans liksom. Du kanske ju ska på spa i helgen, det är ju en lite resa iallafall!Vem vill inte åka på spa liksom! Ja det var ju en riktig kortis intervju, men ibland kan det vara bra med kort och koncist, inget onödigt pladder. Fast kanske inte när de gäller anställningsintervju liksom.... Oj vad jag har skrivit liksom mångar gånger nu. Men det kommer bara liksom;) PUSS!

Postat av: kattisen

Zanzibar! Zanzibar! Zanzibar!

2008-09-17 @ 07:12:08
URL: http://knatzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback