Super Mario is KING!

Älsklingen har tagit över teven med sitt Xbox 360. Jag har med andra ord tråkigt. Jag kan dock tycka att det är ganska kul med teve-spel (bara jag får spela något roligt spel). Men enligt min åsikt så har vi inte några roliga spel. Spelade nyss lite tennis, men det är ju bara samma sak hela tiden. Blir uttråkad på en kvart. Har även provat några zombie-spel. Är väl kanske lite mer spännande än tennis, men problemet är bara att jag blir förvirrad och vet inte åt vilket håll jag ska gå och när zombisarna kommer för att äta upp mig får jag panik och börjar skrika. Tacka vet jag Nintendo och Super Mario. Hittade en blogg på nätet där en kille på något sätt har förminskat alla element i första banan av Super Mario Bros så att det går att spela direkt i webbläsaren! Vill ha mer!
http://www.nihilogic.dk/labs/mario/mario_large_music.htm (Här kan du prova)


Skulle vilja ha något roligt spel till Xbox 360 också. Några tips?

Ska väl gå och lägga mig nu, men först ett middagstips:

Timjankyckling med fransk senap
4 port.

Ingredienser:

4 kycklingfiléer, ca 500 g
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk Arla smör-&rapsolja
1/2 dl vatten
1/2 hönsbuljongtärning
2 tsk fransk senap
1 tsk timjan
1 msk vetemjöl
2 dl Arla Köket matlagningsgrädde

Gör så här:
Krydda kycklingfiléerna med salt och peppar. Bryn dem i smör-&rapsolja i en stekpanna på båda sidor. Vispa samman vatten, grädde, smulad buljongtärning, senap, timjan och vetemjöl. Häll det i pannan. Koka kycklingen i såsen under lock, ca 10 min. Strö ev över färsk timjan. Servera med kokt ris eller bulgur och grönsaker.

Hittade receptet på arla.se. Det blev supergott! Ja hade även i färska champinjoner och enligt min smak krävdes det lite mer senap än vad receptet anger.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Limpan

Alltså, jag håller så mycket med dig. Vi har bara bil och sportspel hemma och de är så tråkiga. Jag vill testa Viva Piñata, har du testat det? Sen kommer ju det här Spore nu, men jag vet inte om det kommer till xbox360. Annars älskade jag command & conquer när jag hade det på datorn har inte testat det på xbox360, men jag har förhoppningar om att göra det så snart jag blir lite rikare.

Postat av: sanna

Tjena! Tänkte ändra min blogg precis till den här designen idag, men tog en annan. Men funderer fortfarande på att ta den här så tro inte att jag härmar dej om jag oxå har den här snart. Vi kanske kan läsa varandra tankar å veta vad den andra ska göra liksom....coolt! gjort idag då?

Puss

2008-09-03 @ 18:41:23
URL: http://susenlusen.blogg.se/
Postat av: Minja

Ja nåt spel där man ska samla bananer vore väl kul ;)Lita aldrig på en karl att köpa tv-spel åt kvinnor, de verkar ju tro att man är utvecklingsstörd!

2008-09-04 @ 16:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback