Nu ska jag köpa vin!

Precis nu slog min dators klocka 17.00. Det innebär att min helg börjar nu! Ska cykla förbi Systemet och köpa en god flaska rött till kvällens middag som Älsklingen har planerat för. Undrar vad det blir? Måste säga att hans matlagningskunskaper har utvecklas något oerhört om man jämför med hur det var när vi träffades för fem år sedan. Då kunde han knappt skala en lök (typ). Nu menar jag inte att det är jag som har lekt hemkunskapslärare under dessa år (bara lite), utan jag tror att hans intresse för att över huvud taget laga mat, sakta med säkert har väckts till liv. När man upptäcker att det faktiskt är ganska kul att laga mat och vågar experimentera med lite egna idéer så tror jag att kunskaperna kommer av sig själv. Tror även att mästerkocken Martin har ett ganska så stort kort med i det här spelet.


Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback