Än är det lite kvar av helgen

Hallåååå, jag skulle ju dammsuga nu och inte sitta här och slösurfa. Äh, tar det om en stund. Söndagar är väl till för att ta det lugnt, är det inte så? Vi var precis ute på en liten promenad i solen. Gick som vanligt ner till vattnet och tittade på båtarna och alla hundar. Är fint där nere vi hamnen.

I går tittade vi på fotbollsmatchen hemma hos Olofs kompis kille. Varje gång jag kommer hem till någon som inte bor i en fjuttig studentlägenhet blir jag helt fascinerad. Han hade renoverat hela lägenheten och det fanns en hel del sköna detaljer här och där. Bland annat en helmysig kran i badrummet. Det kändes som att tvätta händerna under ett vattenfall och man ville gärna tvätta händerna lite extra länge. Matchen var helt ok att titta på för en icke fotbollsintresserad människa som mig. Jag har kommit fram till att jag inte tycker om att titta på matcher. Fotbollsmatcher, tennismatcher etc. tråkar ut mig på 5 minuter. Däremot kan jag tycka att det är jättespännande att titta på slalom eller friidrott exempelvis.

Efter matchen drog vi hem och drack vin och spelade DVD-Trivial Pursuit. Kategorierna skiljer sig från vanliga TP då de handlar om kändisar, trender, musik, tv, film och sport. Det brukar vara till min fördel, men Älsklingen hade grym tur med tärningen (ja, jag måste ju skylla på nåt) och hovade in plutt efter plutt.

Nä, dammsuga är det som gäller nu. Sen kanske det blir lite Gossip Girl i soffan. Det är ju söndag, som sagt.


Suck, det här var tredje gången jag försökte publicera det här inlägget. Vilket innebär att jag har skrivit om det minst en gång innan jag tog till Word. Gaaaah vad irriterande! Det är vid sådana här tillfällen man undrar varför man lägger ner tid på detta bloggande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback