En vinterdag i maj

Nu är jag hemma i Tällberg igen. När jag tittade ut genom fönstret i morse ville jag bara krypa ner i sängen igen. Snö. Och inte lite heller. Det har vräkt ner hela dagen så man kan ju undra vad som håller på att hända med vår värld. Härlig sommar förra helgen och nu, ja vad ska man säga? Jag och Syrran tog oss i alla fall in till Leksand för att gå på konfirmation. Min söta kusin Linneas tur var det den här gången. Hon sjöng solo! Oj vilken röst och vad fint det var. Hon sjöng "Halleluja", ni vet den som Amanda Jenssen sjöng i Idol.

Har hälsat på min lilla farmor i dag också. Hon har flyttat in på hemmet nu och det var första gången jag var där. Hon verkade ha det helt okej, men förstår att det måste kännas konstigt att helt plötsligt bo i ett litet rum när man hela livet har bott i hus. Vems påhitt är det att man måste bli gammal?

image194
En helt vanlig dag i maj....eller?

image195
Stackars...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback