Webbskribent!

I går var jag på en arbetsintervju på en reklambyrå här i stan. De behöver en copywriter. Jag är ju ingen copywriter, men byrån vill i första hand ha någon som har koll på det här med att skriva och sen är det meningen att man ska lära sig copy-tänket. Min utbildning verkar i alla fall vara en bra grund att stå på så vi får se hur långt det räcker. Han skulle höra av sig i sommar. Hoppas! Det verkar vara ett grymt kul jobb! En annan grym grej är att jag ska börja skriva för CAP&Designs webb. Kommer att skriva notiser om allt som rör grafisk form, typografi, designprylar m.m. Jättekul! Tack för tipset Kattisen! Måste erkänna att jag är lite nervös, men bara jag kommer igång så ska det nog gå vägen. Det braiga är att jag kan skriva när jag vill och var jag vill! Det dåliga är att det är inte speciellt bra betalt... Men bättre än ingenting och sommaren ska jag väl överleva. Ska ju bo gratis och med Älsklingen som tydligen har pengar (han säger det i alla fall, smålänning som han är ;o)) Hade tänkt titulera mig som gräsklippare också. Så sprid ryktet! Kan kanske ge någon hundralapp, om inte så får jag ju motion i alla fall. Jag och Älsklingen kommer alltså att tillbringa största delen av sommaren i stugan.  Blev som du ville baby! Ska bli mysigt och om du känner för att komma och hälsa på är du sååå välkommen!

Kommentarer
Postat av: kattisen

Tjena bruschan! Du är ju värsta karriärsmänniskan nu! Betyder det här att ni kommer vara borta typ 1-15 augusti? blink blink Fast jag hade ju gärna velat ha dig i Västerås... Åhhh saknar redan! Men du, vi ses ju nästa gång.

Postat av: sanna

Jag kommer och hälsar på!!! Massor! PÖSS

2008-06-14 @ 22:05:04
URL: http://susenlusen.blogg.se/
Postat av: olof

Grattis till jobbet princess! ja, visst blir det härligt och grilla varje kväll och bara sitta i en brassestol och kolla på solnedgången:)

puss puss

2008-06-15 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback