Hemma igen

Nu är jag hemma i stugan igen. Älsklingen är kvar i Kalmar så det är lite ensamt här i skogen. Helgen i Västerås var trevlig. Alltid skoj att hänga med Kattisen. I lördags grillade vi och sen begav vi oss till ett svettigt Blue Moon. Usch, det var som en bastu där inne, dessutom fick jag ont i magen och blev illamående. Vet inte om det var på grund av alkoholen eller värmen där inne. Det enda jag ville var att komma ut i friska luften och så blev det. Tog bussen hem och drack vatten. Kändes lite trist. I går blev det en skön dag på stranden. Mälaren var behaglig och det blev några dopp. Blev ett kvällsdopp i Siljan i dag också! Temperaturen var dock inte lika behaglig men tvingade i mig själv eftersom jag ville tvätta håret och inte orkade elda här i stugan.

I morn är det den årliga cruisingen i Rättvik, vilket innebär jobb på caféet. I år ska vi spexa till det och vara 50-talsklädda. Var hemma hos mormor i dag och provade hennes utbud av klänningar. Riktigt fina faktiskt! Jag ska ha en turkos klänning med en superstor rosett längst upp i halsen. Kommer nog att svettas i hjäl, men vad gör man inte för kunderna.


Kommentarer
Postat av: kattis

Guuud vad roligt. Hoppas på bilder i 50-talsskruden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback