Den nya ungdomsgården?

Tågstationen i Väterås är uppdelad i två halvor: en där alla resenärer sitter och väntar på sina tåg och en ungdomsgård. Varje gång jag ska ta mig hem från tågstationen måste jag passera ungdomsgården. Och varje gång frågar jag mig: varför sitter de här? De samlas i stora gäng, de är högljudda, de lyssnar på musik från deras mobiltelefoners högtalare och hårfärgen som dominerar är svart med rosa och gröna inslag. Varför väljer de att umgås på en tågstation framför hemma hos någon? Kanske är det föräldrarna de vill undvika (eller tvärt om) eller så har de nån slags dragning till tågstationens stökiga miljö. Några meter bort från ungdomsgänget håller alkisarna/uteliggarna till. Att de drar sig till tågstationen kan jag mycket väl förstå, det är inomhus och någorlunda varmt. Det värsta är att ungdomsgården skrämmer mig en aning. Jag måste liksom ta ett djupt andetag varje gång jag ska passera för att ta mig ut till min cykel. Jag säger som Kattisen "människor i grupp är läskiga, speciellt ungdomar."

Kommentarer
Postat av: sanna

Tjenixen!! Ugndommarna kanske inte har nån annastans dem kan hänga.....var ju inte så lätt när man själv va i den ålder. Men ja gillar inte ungdommar iaf inte sånna som går på gymnasiet och sånna kryllar det av på min skola.
Allt bra annars?
PUSSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback