Jag och min hy

Finns det något som gör att man känner sig så ful så som finnar gör? Jag tycker inte det i alla fall. Jag vill bara förinta dessa fula, röda bölder med vit äcklig fyllning i. Helt plötsligt ploppar de upp i mitt ansikte och oftast handlar det inte bara om en, utan en hel familj. Och eftersom jag tillhör dem som inte klarar av att gå runt med en vit finne i fejjan så måste jag klämma den. Ont gör det och ännu rödare blir det. Tur att det finns smink som dämpar ner fulhetskänslan en aning. Ni kanske tycker att jag verkar utseendefixerad eller tänker att "Men hallå? Det finns faktiskt de som har riktiga acneproblem så du ska inte klaga." Jag kanske inte borde klaga men nu gör jag det ändå. Jag blir inte riktigt klok på min hy. Den är fet och oljig men samtidigt torr. Blandhy, som det så fint kallas ute på marknaden. Jag har provat olika ansiktskrämer och ansiktsrengöringar (både billiga och dyra) men verkar inte hitta någon som passar min mixade hy. Känner mig alltid antingen för torr eller för fet. Någon som har några tips på en bra produkt eller ett bra märke?

image158

Kommentarer
Postat av: kattisen

Jag får alltid finnar efter ansiktsmasker. Och dessutom svider mitt ansikte efter träningen ibland. tror mit svett är för koncentrerat. Måste dricka mer! Du vet väl att det hjälper? Att dricka alltså... Vatten!

Postat av: sanna

De spelar ingen roll om du har finnar, du är fin ändå:)!! Vatten är nog alltid bra som kattisen säger...ja dricker ganska mycket och har förtillfället ingen finne...eller jo en liten kanske. Kommer nog till dig imorn förresten! Kan ju höras på msn nångån idag! Puss!

2008-02-26 @ 12:00:11
URL: http://susenlusen.blogg.se
Postat av: Louise

Jag har annars något som fått min hy att bli bättre! Jag har/haft jätteproblem med min hy. På Kicks eller större Åhlens finns en ansiktsserie från ROC för problemhy (röda serien). Kostar 125 kr/ artikel. Där finns en ansiktsrengöring och en hudkräm som gjort undervärk för mig i alla fall... Att jag sen inte kommer ifrån småsaker är en annan sak, men jag ser inte ut som ett barn med vattkoppor i ansiktet längre i alla fall...:D

2008-03-09 @ 23:28:30
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback