Hur orkar man åka Vasaloppet?

I helgen upplevde jag riktig vinter för första gången i år. Jag var uppe i stugan i Idre och myste med familjen och mormor. Men det blev inte bara mys. Gjorde något som jag inte gjort sen jag var si så där tolv år, åkte längdskidor. Shit, hur gör man? tänkte jag, när jag fått på mig skidorna och stakade iväg i spåret. Jag hittade liksom ingen rytm i mitt åkande. Efter en stund gick det bättre, men oj vad jobbigt det var. Armarna kändes som spaghetti efter två varv på Platten 1 (det fanns faktiskt några backar) och dagen efter hade jag grym träningsvärk i ljumskarna. Men eftersom vi hade hyrt skidorna i två dagar var det bara att ta sig ut i spåret igen, trots träningsvärken och ett ohyggligt omysigt väder som man skulle kunna kalla snöstorm. Jag och Syster kämpade oss runt femkilometersspåret i slow motion på grund av alla snö som klibbade fast under skidorna. Pust. På lördagskvällen bestämde jag och syrran oss för att festa till det. Försökte förfesta i stugan samtidigt som resten av sällskapet ville kolla på film. Slutade med att vi satt i sängen och drack vin och lyssnade på musik. Sen var det dags att skaka loss till coverbandet Boxershorts (nej, de hade inte boxershorts på sig) på Idre fjälls nattklubb Utsikten! Och tillsist hamnade vi på efterfest i en av de lyxiga stugorna med en bubbelpool som inte ville sluta bubbla.

Det har varit en intensiv men trevlig helg! Det enda som saknades var solen...


Mamma kämpar på...



Solen kom fram i några timmar på fredagkvällen, det var allt.

Kommentarer
Postat av: Minja

Ööööörk. Längdskidor e nog det värsta jag vet, helt ärligt :) Jag förstår inte folk som hurtar iväg dagligen och bara: Åh va trevligt! Man kan ju dö på kuppen!

Hoppas allt e bra med dig. Kram kram

Postat av: sanna

Nu vill jag till Idre för nu skiner solen!!! Puss

2008-04-16 @ 12:35:48
URL: http://susenlusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback