Sen lördagsmorgon

Trevlig lördagsmorgon gott folk!

Jag gillar lördagsmorgonar. Då brukar jag passa på att sova nån timme längre, sätta mig i soffan för att slötitta på Nyhetsmorgon, sitta med datorn en stund, lyssna på musik och äta fruskost i lugnt tempo för en gångs skull. Sen är det oftast lite skolarbete som ligger och väntar, men då har jag i alla fall fått en lugn stund först.

I veckan har jag i stort sett bott i skolan. Min Flashproduktion tar tid, speciellt när man inte förstår hur man ska göra. Det här med att koda är inte min grej. Jag har så svårt för att göra saker som jag inte får någon förståelse för. Jag menar, hur kan ord, symboler och punkter göra så att musik börjas spelas när jag trycker på playknappen i min Flashproduktion. Ingen aning, jag bara gör som man ska göra, eller ser till att få hjälp. Det är det som är tråkigt. Men om jag skulle försöka få förståelse för kodning skulle det förmodligen ta flera år. Då lägger jag hellre energi på något annat.

I måndags morgon skulle en målare komma för att ta en titt på min lägenhet som han skulle måla om. Han kom, sa att det såg lite problematiskt ut med det höga taket och alla möbler, men sa att han skulle göra sitt bästa. Tio minuter senare kom han tillbaka och sa att hans målarfirma hade fått order om att inte göra jobbet, lägenheten måste i sådanafall vara helt tom. En besviken Sara stängde dörren och ringde senare till Mimer som i alla fall fick sig en liten utskällning (utskällningar är inte heller min grej). De har lovat mig att måla om lägenheten sen i somras och då ska de göra det också. Nu har det löst sig på så sätt att Mimer ska ta hjälp av en flyttfirma för att flytta mina grejer till en annan lägenhet så att de kan måla om. Allt detta ska ske när jag är i Thailand så förhoppningsvis kommer jag hem till en nyrenoverad, fräsch lägenhet! Tror jag visst ska få en hyra som ersättning också. Min lilla utskällning hjälpte tydligen.

På torsdag åker Kattisen. Hon ska ut på äventyr i Afrika. Jag tror att det kommer bli en jättespännande resa, även om hon nu mest är nervös för att bli sjuk, attackerande lejon och obefintligheten av toaletter. Glöm inte att njuta av resan gumman! Det jag vill komma till är att vi inte kommer ses på fem veckor så ikväll ska vi mysa med att gå ut och äta. Det blir libanesiskt. Min mage kurrar redan. Hm, kanske för att jag inte fått i mig någon frukost än.

image109
Puss på Kattisen

Kommentarer
Postat av: sanna

Bra att du skällde på målarna. Var trevligt å prata med dig idag!!Fattar inte varför det bryts helt plötsligt, gjorde det när jag pratade med pappa sen oxå. Har kollat om jag har nån spärr men verkar inte som det. Jävla telefon.....Är lite ledsen över attt jag inte får fira jul med dig=(. Kanske hörs på msn senare ikväll/ natt så vi kan fundera på dikten. Skicka det vi har till mej. Hoppas det smakade bra med libanesiskt! Vad åt du för gott?? Pussen!

Postat av: kattis

Usch är det så länge...

2007-10-21 @ 13:22:23
URL: http://knatzo.blogg.se
Postat av: sanna

Hur gpr det med dikten?
Puss!

2007-10-22 @ 22:00:06
URL: http://susenlusen.blogg.se
Postat av: sanna

Lessen att jag inte hade tid å snacka så mycket idag, men har lite mycket å stå i. Tycker dikten är bra iaf!!!! Puss!

2007-10-23 @ 21:49:42
URL: http://susenlusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback