Kanelbullens dag!

Idag har varit en intensiv dag. Klev upp klockan sex och sen dess har det rullat på.

Först möte med tidningen Trappuppgången hela förmiddagen:
trevligt, spännande, humor, kanelbullar, skratt, kaffe, tidningar, gotland, bröllop, skriva, djur, avslappnat...

Sen min jakt på lunch (eller snarare kontanter):
Försök 1: Ville ta ut pengar på Minuten för att köpa mat på Köttskolan som bara tar kontaner. Men möttes av "offline".
Försök 2: Gick till thairestaurangen som jag vet tar kort men idag var kortterminalen trasig.
Försök 3: Gick till en annan Minuten som naturligvis också var "offline".
Försök 4: Gick till Bankomaten där min "transaktion inte gick att genomföra".
Försök 5: Gick till Ica och köpte frukt så att jag kunde ta ut pengar på kortet. Ja! Äntligen! Gick tillbaka till thairestaurangen där min biff med bambuskott och resväskan väntade. Maten var god i alla fall, men jag var svettig.

Lektion i Flash:
aha-upplevelser, suck, stopp, vänta, hur gjorde du nu?, ja, det funkar!, kaffe, Jossans kanelbullar, stressad, hjälp, försvarets hudsalva!, key-frame?, galleri, orkar inte mer, trött, gäsp...

Tågresa hem till Dalarna:
mycket folk, svett, stockholmska, inte somna, gäsp, inte somna, byte i Sala, äta macka och banan, musik, kupé, sova en stund, var är vi?, har jag missat Borlänge?, konstig familj, varför känner jag igen tjejen brevid mig?, byte i Borlänge, mindre folk, fjortis vill låna min mobil för att ringa sin gode man, vågar jag?, lånar ut mobilen, snart hemma, varför stirrar killen med glasögon på mig?, nästa Tällberg, kliver av....Mamma! Wilma!

Och nu är det dags att sova. Har tre arbetsdagar framför mig på caféet. Rättviks höstmarknad drar mycket folk och många är det som vill köpa munkar och fika. Ska bli roligt att jobba!

Passar på att slänga upp några bilder från Tallinresan som för övrigt var jättetrevlig! Har man mormor som rumskamrat kan man räkna med en hel del flams och trams!

image100
Födelsedagsbarbet på vitlöksrestaurangen Baltazar

image101
Tallin by night var mysigt och vackert

image102
Söta mormor och jag på båten

image103
Pappa provade en Estländsk korv, äckligt!

Kommentarer
Postat av: olof

De var finurligt skrivet sweetie. Kanske ska ta inspiration från dig om jag nu ska starta en blogg. Saknar dig!

2007-10-05 @ 14:46:42
Postat av: sanna

Fy fan vilken äcklig korv! Gillade pappa den?
Värst va du börjat dricka kaffe, trevligt då kan vi dricka tillsammans!!! pussen å kramen!

Postat av: Mjölnaren

B*jskorv...

2007-10-08 @ 18:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback