Hit och dit

Åkte till E-tuna i morse för att skriva på texter och göra intervju till IDP-tidningen. Glömde mobilen hemma. Fick inte det skickade mailet från dem jag skulle intervjua. Blev ingen intervju i E-tuna. Åkte tillbaka till Västerås för att träffa gruppen på café. Åt grekisk sallad och diskuterade manus. Fick lov att gå för att göra intervjun på skolan i Västerås istället. Sprang förbi lägenheten för att hämta mobilen. Kände mig hel igen. Intervjuade i solens sken. Texten ska handla om studenter som ska göra ex-jobb på Volvo. Ringde uppdragsgivaren. Han var trevlig och positiv. Men tyckte att det var skittråkigt att göra en artikel om ett ex-jobb som inte ens har påbörjats. Kan hålla med. Vad ska jag skriva? Ringde Tess för att få tips och råd. Hon är bra. Älsklingen åkte iväg och handlade på Lidl. Det gjorde mig glad. Lagade kycklingsallad och diskuterade spansk grammatik. Jag kommer inte ihåg så mycket. Känns tråkigt. Satte mig vid datorn för att skriva lite. Skrev, msn:ade och jobbade lite med grupparbetet. Drack en energidryck och åt en biskwibåge. Koncentrationen tog slut och det blev mest msn:ande. Älsklingen kom hem från sin tv-seriekväll. Och nu tror jag att jag ska göra honom sällskap i soffan en stund innan jag måste sova.

Det var min dag i dag. Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback