Dalarna i mitt hjärta

Hemma bland röda timmerhus och vita knutar trivs jag bra. Här kan jag andas på riktigt och njuta av den grönskande sommaren. Skulle gärna njuta av lite värme också. Fryser. Thailands värme har gjort mig till en fryslort.

Idag har jag och papsen varit i huset och slängt ut brädor genom fönstret. Städat lite med andra ord. Hoppas målaren kommer snart och sätter upp väv på väggarna så jag kan måla, flytta in grejer och sen mig själv. Tror det kan bli ganska mysigt trots att det blir lite provisoriskt. Det enda som inte är så mysigt är toaletten som ligger i källaren. Tog en titt på den idag. Den kändes läskig. Typ som en gammal avdankad mentalsjukhus-toalett. Hmm...  Antar att det viktigaste är att den fungerar. Hoppas inte Kattisen blir alltför avskräckt nu för jag vill ju att hon och Anders ska våga sig hit på besök.

I kväll har jag sett kungaparet och dansat till afrikansk musik. Tällbergs Forum (en stor konferens där miljön står i fokus och där människor från hela världen deltar) hade sin avslutningskonsert. Musiken var grym och jag önskar att jag kunde röra mig som en afrikan! Det hela slutade med att tusentals ballonger släpptes upp i luften. Vackert.

Nu till något sorgligt. Älsklingen ringde och berättade att deras hund Abbi ska avlivas i morgon. Hon är gammal och sjuk och orkar inte göra något annat än att sova. Älsklingen var ledsen och jag försökte trösta. Helst skulle jag vilja krama om honom. Enda gången Älsklingen gråter till en film är när en hund dör så jag förstår att det känns tungt.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: kattis

Äh, en sunkig toa är väl ok. Bara bra att den ligger i källaren, då kan jag ju bajsa ifred! Har varit bajstema i helgen!

Postat av: Frickanflickan

Bajstema är nice!

2007-07-02 @ 11:57:28
URL: http://bagarberta.blogg.se
Postat av: kattis

Nej ingen kram än. Men grabbarna på jobbet är nog bra sugna:p Kram på dig med skruttan!

2007-07-02 @ 13:39:15
URL: http://knatzo.blogg.se
Postat av: kattis igen

Har du fått ett mail om ett adobevent den 4/9. Det är heldag. Över 20 föreläsningar och gratis. Kan vi missa det?

2007-07-02 @ 15:54:45
URL: http://knatzo.blogg.se
Postat av: Minja

Hejsan hej!! Vi saknar er här i underbara Thailand, börjar så smått räkna ned dagarna... buhuuu.. Men men, man kan ju inte få ALLT hela tiden eller hur :) Hälsa Olof så mycket från oss!! Kram M&M

2007-07-03 @ 20:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback