Ont om tanter och gubbar

Kursstart i måndags efter en helg med mycket festande. Nu är det Textdesign 3 som gäller. Vet inte riktigt om jag tycker om kursen än.

Förra veckan hann jag inte med Friskis en enda gång så nu försöker jag komma igång igen. Har kört hårt två dagar i rad och det känns i hela kroppen. Efter dagens sjuttiofemminuterspass tog det en evighet att gå från Friskis och hem. Kämpade mig fram med mina spaghettiben i snöslasket. För varje steg jag tog gled jag ett tillbaka. Jag började fundera på hur alla tanter och gubbar med käppar och rullatorer hinner ta sig över gatan när det blinkar grönt. I dag kunde min gångtakt jämföras med en gamling och då var jag tvungen att springa de sista metrarna av övergångsställena för att hinna innan gubben blev röd. Något en svag liten tant förmodligen inte har förmågan att göra. Det är kanske därför det är ont om tanter och gubbar utomhus på vintern. Hade jag varit tant hade jag inte vågat mig ut, åtminstone inte bland livsfarliga övergångsställen.

Har gjort en intervju inför mitt hemma-hos-reportage till Kåranen i dag också. Träffade en tjej som bor i ett hotellrum, fast det är en studentlägenhet. Spännande.




Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Tjao!!
Laddad inför helgen å SHAKIRA??? Kollade på Shakira topp tio idag!!! Är hemma...lite "sjuk". Praktiken var inte så skoj, dem va lite mysko. Kommer inte få ut nått av å vara där känner jag så ringde idag å sa att jag inte mådde så bra....harfaktiskt ont i hals å huvud. Kanske slår en pling i kväll!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback