Liten julafton

Nu har jag jullov! Tjohoo! Går dock inte att jämföra med julloven man hade som liten. Pluggar man på högskolan får man räkna med lite plugg under lovet också. I det här fallet handlar det om kurslitteratur som måste läsas och reflekteras. Jag har aldrig varit bra på att läsa kurslitteratur. Nån som har några tips? Jag kanske ska sluta med att sätta mig i soffan under en filt. Det slutar alltid med att jag halkar längre och längre ner under filten, tillslut ligger jag ner. Och helt plötsligt har jag slumrat till...oops!

I helgen hade jag föräldrarna, mormor och Wilma på besök i min lilla 24-kvadratare! Lite trångt men mysigt. Julklappsshopping stod på schemat hela lördagen. Så nu är det mesta inpaketerat och klart. Några av mina julklappar öppnades redan igår då jag och Kattisen lekte julafton. Vi försökte skapa julaftonsstämning så gott det gick med julmusik, lussekatter och jullatte. På söndagen sprang jag och familjen runt på Ikea. På min önskelista finns en hel del grejer från just Ikea. Fick några julklappar i förskott som nu har kommit på plats, bland annat gardiner till mitt stora fönster. Pappa hade förstås med sig borrmaskinen och verktyglådan också, så nu har jag några välbehövliga hyllor på väggarna. Trivs riktigt bra i lägenheten nu.

Den bästa julklappen kommer på torsdag. Då blir det pusskalas!


Julklappar, Kattisen och lussebullar


image122
Gardiner!

Kommentarer
Postat av: Minja

Vad fint du har gjort i läggan :) Vi ses snart!

2007-12-19 @ 15:11:00
Postat av: sanna

Postat av: sanna
Tjenis!! Kollar lite på praktikplatser. Stylein verkar intressant men skulle ju va så mysigt å bo hos dej.....Har även kollat lite på minimarket i sthlm. Men problemet är ju vad ja ska göra med lägenheten om jag bor hos dig?? Imorn åker jag hem. JIPPI!!! Ringer nog dej till helgen. Ska jobba en stund på fredag. Höres. Puss på rumpan!
Råkade just skriva det här inlägget på min egen sida....hur får man bort de?? Puss igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback