Julen är här!

Första advent har passerat och det lackar mot jul (som man brukar säga). Jag har bakat lussekatter och pepparkakor och druckit glögg flera gånger om. Adventsljusstaken lyser i mitt stora fönster och jag spelar julsånger. Vilken julstämning! Trodde ni va? Ja, så länge man undviker att titta ut genom fönstret går det väl bra. En snabb blick ut över det gråa och regniga tar bort all stämning med bravur. Att jag spelar "I´m dreaming of a white christmas på högsta volym" verkar inte hjälpa. Är väl förresten lika bra att jag börjar vänja mig eftersom jag ska fira julen med Älsklingen i Kalmar i år. Familjen är en aning förtvivlad över min frånvaro och det kan jag väl förstå. Vad är väl en julafton utan självaste Sara(!). Nej då, jag är helt övertygad om att de överlever utan storasyster. Jag tycker det ska bli mysigt och lite spännande att få uppleva en småländsk julafton.

image118


Kommentarer
Postat av: Karin

Det ska bli jättekul tycker vi, Arne och jag, att du vill fira jul med oss. Så värst småländsk vet jag inte om det blir... Du måste tala om ifall det är någon speciell mat eller tradition som är ett absolut "måste" för dej, så att du inte längtar hem för mycket. Olof har jag inte pratat med på länge, han är ju aldrig synlig på Skype när jag letar.
Kramar från "svärmor" Karin

2007-12-07 @ 19:44:35
Postat av: sanna

Fin fina lussebullar!!! Är dem goda?? puss

Postat av: sanna

Hej!!
Vad har du haft för dej idag?? Har kommit på en till sak jag önskar mig, ett genomskinligt och stärkande nagelack som det liksom blir blankt av. Sen önskar jag mej pocketboken våta spår av Katerina Janouch så nu har du lite mer å välja på.
Har önskat mej hörlurar av mami så tänkte att jag kanske kunde visa dig på internet vilken typ jag vill ha. Nu ska jag koka te!
Höres! Puss

2007-12-09 @ 21:25:49
URL: http://susenlusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback