Helgens aktiviteter

Gäääääsp. Jag känner mig trött efter helgen.Har inte festat som en tok om det är det ni tror. Har bara gjort en hel del saker.

I Fredags satt jag så gott som hela dagen med personporträttet till Kåranen. Tar alltid så lång tid innan jag kommer igång med en text. Måste liksom tänka ut i huvudet vad jag ska skriva innan det kan komma ut på pappret. Och ibland flyger tankarna iväg innan jag hunnit fått ner dem. Då är det bara att börja om igen. Detta på mina naglars bekostnad. De är totalt nedbitna nu efter allt tänkande framför skärmen. Fult är det. Kanske skulle skaffa mig ett par handskar som jag kan ta på mig när jag ska skriva mina texter

På Lörda´n hade jag och Älsklingen en mysig dag på stan. Strosade mest runt och höll handen. Fikade grillade baguetter och kaffedrinkar. På kvällen drog vi ihop en liten spelkväll. Spelade TP med nöjeskategorier. Jag och Älsklingen vann!

I dag hade vi mamma Karin, pappa Arne och hund Abbi på besök. Svärföräldrarna med andra ord. De bjöd på lunchbuffé vid Mälarstrand. Visste inte att det var så vackert i Västerås. Sen provades det soffor på Mio, igen. Vilken djungel att köpa soffa säger jag bara. När man tror att man har bestämt sig för en dyker det upp en annan. Vi har alltså inte bestämt oss än... Men jag tror att vi har fastnat lite för en i alla fall. En brun tresits, utan divan. Det där med divan kanske inte är så idealiskt ändå. Det är vad jag tror. Älsklingen håller inte riktigt med. Precis efter att besöket hade kramat hejdå bar det av till Ikea med Kattisen. Ville köpa skohylla och lakan, men det blev bestick, stolar till balkongen, en blomma och ljus (såklart).

Nu är det dags för mig att sova så jag hinner piggna till inför morgondagens skola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback