En insikt

I dag när jag cyklade hem från stationen flög en oväntad tanke genom huvudet: "Vad härligt det är med höst!" Jag som trodde att jag tillhörde dem som har sommaren som favoritårstid. Men jag hade fel. För visst gillar jag när man får sätta på sig en extra tröja, tända ljus och dricka te. Jag tycker om den lite kyligare och friska luften som får det att bita i ansiktet. Efter sommarens varma dagar har jag insett hur jobbigt jag tycker det är att vara i solen. Åtminstone längre stunder. Att ligga på en solstol gör mig rastlös och bara jättesvettig. Jag mår dåligt när det är varmt var man än befinner sig. Kan inte sova och blir svettig så fort jag rör mer än ett finger. Årets höst verkar ta tid på sig att komma igång, trots de gula löven på backen. De flesta träd är fortfarande lika gröna som i juli och termometern visar 20 somriga grader. Men det gör mig inget. Jag vet ju att den kommer så småningom. Min favoritårstid, hösten.


träd

Kommentarer
Postat av: Tilde

Heej! skriver du i en tidning?? vad skoj! kan man läsa det du skrivit nånstans? kramar

2006-09-21 @ 11:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback