Tourettes syndrom?

Jag tror att Älsklingen lider av en annorlunda form av tics. Likt människor som kastar ur sig fula ord och svordomar utan att de själva vill det,  kastar Älsklingen ur sig filmrepliker, bitar ur låttexter, namn på skådespelare och tennisspelare m.m. Jag hävdar att han gör detta utan att riktigt ha kontroll över det. Helt plötsligt kan man höra "Roger Federer" ploppa ut ur munnen på honom. Tydligen är det ett roligt namn att säga. Ibland om vi pratar om något eller om jag frågar något kan en hel strof från någon hip hop-låt anknyta till konservationen. Oftast är det då något ord ur konservationen som han kopplar till en låttext. Jag förstår för det mesta nada och blir bara irriterad. Vad tror ni? Kan detta vara en form av Tourettes syndrom? 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hi hi, just det där med strofer ur hip-hop-låtar känner jag igen. De kommer ur min sambos mun också :-)

2006-11-21 @ 18:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback