Strumpor? Nej tack.

– Hej jag heter blablabla och ringer från blablabla. Jag skulle bara vilja ställa en jättekort fråga till dig om det går bra?

– Öööö…ja…(Tänker att någon slags undersökning är på gång.)

– Använder du vanliga sockor eller mest strumpbyxor till vardags? (Hm, konstig fråga.)

– Vanliga sockor.

– Okej, anledningen till varför jag frågar en sån här lite udda fråga är att det ska komma ut ett nytt märke på marknaden för sockor och strumpbyxor. Jag skulle därför vilja skicka hem ett provpaket till dig HELT GRATIS. Det enda du betalar är portoavgiften.


När jag inser att det är en telefonförsäljare jag har att göra med tar mitt tålamod slut. Jag försöker slippa genom att berätta om alla sockor jag redan har. Hon kontrar med att deras strumpor minsann är av den allra bästa kvaliteten och att jag inte kommer att ångra mig. Nej, tänker jag, jag vill ha några jäkla strumpr och den här gången ska jag banne mig inte ge med mig. Jag avvisar henne vänligt men bestämt. Det kändes skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback