Gröt eller burgare?

I dag blev det en lång dag i Eskilstuna. Eftersom vi har möte med Kåranen på måndagar blir det en hel del dötid att slå sönder innan klockan närmar sig fyra. Antingen kan man vara duktig och ta vara på den tiden i form av plugg, eller så kan man sätta sig på ett café och snacka skit. Det senare brukar oftast locka mest, så också i dag. Jag, Kattisen, Lois och Jennie hamnade på Kaka och blev sittandes där tills mötet började. Bland annat pratade vi om vad våra framtida barn ska heta och inte heta. Det var många namn som kom upp på tapeten. Bodil, Styrbjörn och Gunbritt var inte så populära, medan Juni, Nova och Edvin var omtyckta. Jag har inte direkt några förbestämda namn på mina framtida barn men jag tycker att Rasmus, Oliver, Maximilian, Saga, Ebba och Tova är fina namn. För Älsklingen är det tydligen viktigt att namnen ska vara coola. Vad det nu är som bestämmer om ett namn är coolt eller inte. Alexis, Scott och Matteo är enligt honom grymt coola namn. Dock bara killnamn som ni ser. Efter mötet begav vi oss som vanligt till stationen för att ta tåget. Med djupa suckar insåg vi att tåget var inställt. Ytterligare en timmes väntande att dryga ut den här dagen med alltså. SJ:s fummel med tågen börjar framkalla gnäll hos de flesta pendlare vid det här laget. Pinsamt SJ! Väl på plats i Västerås fick jag skjuts med snälla Anders och Kattisen. Tyvärr så hade de bestämt sig för att åka förbi grillen med världsgoda burgare och köpa middag. Tror ni att jag kunde motstå? Svar nej. Mina tankar om att äta gröt med min nyinköpta Lidl-sylt till middag byttes genast ut mot en saftig burgare fylld med dressing. Jag som skulle försöka att börja vara nyttig och sparsam nu igen. Det går inge vidare. Men burgaren var i alla fall underbart god och jag tyckte att jag kunde förtjäna den efter en så lång dag.


Kommentarer
Postat av: SkäggMicke

Maximilian ÄR ett coolt namn. För att inte tala om hur snyggt kortversionen av det är: Max (dvs. mitt andranamn ;)).

Postat av: Jennie

Alexis, Scott och Matteo är alla bättre än Conny i a f.

2006-03-07 @ 16:29:48
URL: http://jenniesofia.blogg.se
Postat av: Carsten Jancker

Tack, det är bra med mig. Som eskilstunafödd blir jag ju alldeles till mig över att läsa om folk som sitter på Kaka, så på något vis bidrar du till mitt välmående. Jag hoppas du mår alldeles utmärkt! För övrigt röstar jag på Ebba och Rasmus.

2006-03-08 @ 13:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback