Förvaringsproblem

Tänk dig att inte behöva fundera ut nya förvaringslösningar var och varannan vecka. Tänk dig att få plats med två stora, härligt fluffiga soffor och kanske till och med en lika underbar fotölj. Tänk dig att ha ett stort, luftigt kök där fler än en person kan laga mat utan att behöva stå på varandra.

Som det är nu så ligger det kläder, väskor, tidningar, böcker och dvdfilmer överallt, trots, enligt mig, alla smarta förvaringslösningar: Hänga-över-dörr-krokar, uttnyttja alla garderobers ovansidor och byråer med så många och djupa lådor som möjligt. Kanske beror detta virrvarr av grejer på att alla garderober och krokar redan är så pass överfulla att mitt nya partylinne från i fredags knappt får rum. Och vår enda bokhylla som vi har och får plats med rymmer inte en enda liten dvd eller bok till. Nya köksgrejer är det bara att drömma om. Var ska de stå? I kylskåpet kanske? som, just för tillfället i alla fall, ekar tomt.
En lösning på problemet vore ju förstås att sluta inhandla nya, fina prylar. Men att försöka stoppa min filmtokige sambos dvdinköp är ungefär lika svårt som att stoppa mina, ibland galna, klädinköp. Alltså, det går inte.

Jag tror att vi får börja se oss om efter en större lägenhet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback