Minusgrader

Måndag igen och minusgrader ute. Kanske på gång att äntligen bli vinter. Är lite trött och njuter av att inte behöva åka till skolan. 

I Lördags blev det fest på Kåren med för- och efterfest här. Helt plötsligt var lägenheten packad med glada förfestare. Vi var säkert 25 personer här inne! Tror inte det fanns ett enda rent glas när kvällen var slut. Men det vara bara kul. Efter en stunds kallt köande utan jacka dansade vi loss på Kåren. Och det godaste på hela kvällen var den där pizzaslicen som slank ner precis innan hemgång. 

I går blev jag så där mätt i magen igen. Kattisen hade ställt till med kalas med lyxiga bakelser från chocolateriet. Smaskigt! Hon fick paket och julklappar. Jag fick också julklappar och officepaktet installerat. Kattisen hade köpt jättefina grönrandiga strumpor, fina gem och ett fint halsband till mig. Jättefint! 

I dag ska jag försöka köpa klart alla juklappar. Gjorde ett försök i lördags men gav upp efter några timmar. Så förbannat mycket människor överallt. Nu förstår jag folk som är ute i god tid med sina julklappsinköp. Det ska jag också vara nästa år. 

Dags för frukost. Tror det blir lite gröt i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback