Blöt och eländig

Kunde inte gå på Kåranenmötet som pågår just nu pga. en akuttid hos tandläkaren. När jag väl hittat till tandläkaren är det helt kolsvart överallt och tända ljus. Lucia? Redan? Nej, strömavbrott. Bara att cykla tillbaka hem igen. Och nu sitter jag här. Blöt och eländig med mascara i hela ansiktet. Med en fortfarande varig visdomstand. Och med dåligt samvete för att jag inte är på mötet just nu och utvärderar det senaste numret. Fick en ny tid hos tandäkaren imorn. 07.40. Jag som hade tänkt ta en gnutta sovmorgon.

Helgen i Hudik var i alla fall tio gånger roligare än den här eftermiddan. Syrrans lägenhet var supermysig och staden likaså. Pratar roligt gör de också! Besöket på syrrans skola väckte min lust att sy. Varför har jag inte en symaskin? Köpte ett jättefint tyg som ska bli en köksgardin och kanske några kuddar. Det får bli något att pyssla med över jul.

Det blir en jul på skilda håll för mig och Älsklingen i år med. Hade hoppats på att han skulle följa med upp till Dalarna i år. Men han ville inte göra sin mamma besviken och det kan jag väl förstå, men ska man vänta med att fira jul tillsammans tills man är gifta, eller vad? Vad är det med mammor och deras söner egentligen?

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Läste din blogg nyss.Hur är det med dig?? Dåligt att du inte fick komma in till tandläkarn, skainte dem ha reservström? Jätteont i tanden eller?? Kommer ihåg att de gjorde pissont i min. Hoppas du står ut natten. Krya på tanden!! Dra ut skiten! puss puss! saknar dig här i min lilla lägenhet=(

Postat av: Louise

Jag vet inte vad det är med pojkar och deras mammor. Men fira julen med honom ett år, då måste ju han åka med dig året efter!

2006-12-06 @ 16:15:07
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback