Schäslong eller divan?

Nu är vi inflyttade och färdiguppackade. Bara en ny soffa som fattas. Det verkar som att det blir en med en sån där svåruttalad sak som går ut på ena sidan. Schäslong som det så krångligt heter. Pappa säger schlaf(?) och Älsklingen hittar på egna ord så som schalafel. Själv tror jag att jag föredrar den enklare versionen: divan.

Njuter av att bo innaför Cityringens gränser och en trappa upp. Vågar ju nästan springa runt naken i lägenheten nu! Njuter inte lika mycket av Älsklingens festande. Det är nollning och han är fadder, vilket betyder fest flera dagar i veckan. Tur att jag har tjejerna.

Just nu har jag flytt till bibblan. Det luktar bakfylla hemma. Väntar på att det värsta oset ska lägga sig......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback