Den andra augusti

London var riktigt kul, men värmen gjorde mig matt. Svettades konstant i sex dagar: under mitt tunna påslakan till täcke, på bussen, i tunnelbanan, på toaletten, i provrum, i affärer, på dansgolvet... Tropisk värme och storstad hör inte riktigt ihop.

Syrran är på hemmaplan efter ett tårfyllt farväl av aupair-familjen. Skönt att ha henne hemma!

Kattisen är på besök också! Hon sover på bäddsoffan och sliter i disken på Frick´s. Riktig duktig är hon. Men det visste jag ju redan, annars skulle jag aldrig tagit hit henne. Kul att ha henne här även om det mest blir jobb.

Londontrippen och allt slit på jobbet gör att min längtan efter Älsklingen inte känns lika påtaglig. Men ibland tränger den sig på riktigt mycket och då gör det ont.

I dag är det redan den andra augusti och sommaren börjar lida mot sitt slut känns det som. Snälla lite till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback