Tiden rinner

Tiden går så fort nuförtiden. Den praktiskt taget rinner iväg för mig. Påsken och dagarna i Idre är redan över och plötsligt är det bara två veckor kvar på den här kursen. Sen är det dags att plocka terminens sista fem poäng innan sommarlovet kan påbörjas. Ett sommarlov som kommer att domineras av jobb. Tror jag i alla fall. Har inte sett sommarschemat än men förväntar mig inte många lediga stunder. Några dagar alldeles när skolan slutar och några dagar i juli då jag och Ida åker till London är väl det jag kan räkna med. Har lite ont i magen för att jag ska vara utan Älsklingen i stort sett hela sommaren. Hoppas att jag kan åka ner till Kalmar några dagar i alla fall och att han kan komma till mig. Har blivit lite bortskämd med att ha honom omkring mig nu när vi har bott ihop sen i höstas. Visst, i början funkade det inte så bra att bo ihop och ibland blir det mycket gnäll och tjat, speciellt från min sida, men nu har jag insett hur mysigt det verkligen är att bo ihop med honom. Som nu, när han är i Kalmar i en vecka, det är då jag inser hur mycket jag tycker om honom och hur mycket jag tycker om att ha honom i min närhet. Tycker inte om att komma hem till en helt tyst lägenhet där det inte finns någon Älskling som sitter i favoritfåtöljen och väntar på att få en puss. Som tur är kommer han tillbaka på måndag och än är det ju lite tid kvar tills sommarlovet är här. Fast den kommer väl att rinna iväg lika snabbt den…


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja, "älsklingsvanan" är svår att bli av med, jag vet. Men ni kan skriva söta kärleksvykort till varandra i sommar. Inte för att det är så mycket tröst men man blir glad när man får ett :-)

Postat av: lillasyrran

Mmmmm tiden går fort ibland. Har bokat flybiljetter nu så jag kommer med på kryssningen!!!Så om tiden fortsätter att gå fort så dröjer de inte länge föräns jag är hemma igen!!=) Tänkte att vi kanske måste boka tågbiljetter från Västerås- Stockholm...eller vad säger du?? puss

2006-04-24 @ 18:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback