Mysbrallor på stan

I dag sprang jag runt en stund på stan för att inhandla diverse nödvändiga saker. Typ sånt som schampo och ansiktskräm. Det råkade bli ett par nya skor också! Tyckte att jag behövde ett par lite somrigare skor nu när solen har tittat fram. När jag sprang omkring bland alla shopping-galna människor kom jag att tänka på en sak som jag egentligen har funderat på ända sedan jag flyttade till Västerås. Varför springer alla fjortistjejer runt på stan i för stora mysbrallor? De är välfixade i håret och sminkade till max. Upptill har de på sig någon fin topp men nedtill är det mysbrallor som gäller. Inte för att jag har något emot mysbrallor, jag snarare älskar att springa runt i dem, hemma(och hos Kattis ibland). Är detta ett Västeråssyndrom eller har de blivit en trend hos de unga tjejerna? Fundersam.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Trodde det var ett syndrom som enbart drabbat Stockholms förorter. Lider och undrar med dig!!! Det är så jävla fult. Särskilt med tanthandväska till...

Postat av: Anonym

inte bara ni där nere i sverige som har drabbats. här uppe i Umeå är det precis lika dant.

2006-04-26 @ 17:35:36
URL: http://ajonssson.webblogg.se
Postat av: Jennie

Och i Eskilstuna också :-)

2006-04-26 @ 22:57:38
URL: http://jennisofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback