Välkommen till Bagarberta!

Hej och välkommen till Bagarbertas blogg!

En blogg för dig som vill ta en titt in i mitt liv och mina tankar. En blogg för mig själv, där jag kan skriva ner mina tankar, babbla av mig, läsa andras inlägg  m.m.

Det här med att blogga, som det så fint kallas, är helt nytt för mig. Men jag tycker ju om att skriva så det borde funka!

Tänkte att det är lika bra att förklara mitt alias "bagarberta" med en gång! Har blivit kallad för det av min familj, främst min kära mamma och min mormor, sen jag var liten. Är uppväxt i en bagarfamilj och råkade födas på Berta-dagen, så då blev det Bagar-Berta. Som tur var döpte inte mina päron mig till Berta, då hade jag strejkat! Nej, mitt namn är ett helt vanligt Sara. Det värsta är dock att min pojkvän har börjat kalla mig för Berta, tack vare min familj. Så jag kommer aldrig komma undan detta förskräckliga smeknamn! (Förlåt alla ni som heter Berta på riktigt.)

Nog om Berta nu. Sara är en dalkulla som ägnar dagarna åt att vara student. Hon pluggar Informationsdesign i Eskilstuna. Hur hon trivs med det varierar lite från dag från dag. Just i dag trivs hon ganska bra, men är fortfarande förvirrad över vad hon ska ta sig till i framtiden. När Sara inte spenderar tid på IDP kan du hitta henne i hennes studentlya i Västerås tillsammans med sin pojke, på Friskis, hemma hos Kattis eller kanske på ett café. Just i dag hittar du henne i soffan framför teven med en kopp te och en nedrans träningsvärk i ryggen. Och snart ska hon krypa ner under täcket.


Godnatt på er alla glada bloggare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback