Längtan och prioritering

Just nu längtar jag otroligt mycket efter min grabb! Han är där och jag är här. I alla fall nu över jul. Hoppas att vi kommer  fira jul tillsammans nästa år! Imorgon får jag dock träffa honom en kortis. Han och Kalmargänget åker upp till Idre över nyår. De ska stanna till här för att hämta Olofs snowboard så då hinner vi kanske pussas lite i alla fall!

Jag har valt att inte följa med upp till Idre i år. Olof tycker säkert att jag är tråkig men hoppas att han förstår varför jag vill vara hemma. Finns ganska många anledningar faktiskt. Vill hinna vara med min kära lillasyster så mycket som möjligt den korta tid hon är hemma från London över jul. Vill hinna jobba några dagar så att  jag har lite extra pengar att röra mig med. Vill hinna träffa mina kompisar som jag aldrig hinner träffa annars. Vill inte slösa pengar på ett liftkort när jag ändå tröttnat på backarna.
 
Men det ska tilläggas att visst hade det varit skoj att susa ner på brädan i den nysnö som har kommit. Och visst hade det varit skoj att träffa Kalmargänget och få fira tolvslaget med min älskling.

Ibland måste man prioritera och det är vad jag har gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback